The Effect of Aerobic Exercise on Depression and Academic Performance of University Students with Autism Spectrum Disorder
The role of exercise in autism
DOI:
https://doi.org/10.21527/2176-7114.2021.43.11295Palabras clave:
Autism Spectrum Disorder (ASD), Aerobic Exercise, Mood, Depression, Academic Performance, University StudentsResumen
Depression is the most common Autism Spectrum Disorder (ASD) co-morbidities, and have been shown to relate to significantly poorer life functioning. ASD can also result in social isolation, debilitating moods, and stereotypical behaviors, which can negative effect academic performance. Young adults with ASD are less likely to enroll in college than are people with other types of disabilities. The aim of this study is to examine the effect of an exercise program on depression and academic performance within university students with ASD. University students with ASD participated in a circuit training exercise protocol for three weeks. Depressive mood states were measured pre-and-post exercise session by a self-report questionnaire, whereas, academic performance was evaluated pre-and-post study by the professor. Participants mood improved after a bout of exercise on the first training day, however, it was not observed in the following weeks. There were no changes in academic performance. Exercise might be effective on academic performance when the protocol is performed at a longer rate. However, a bout of exercise prior to class could ameliorate ASD university student performance during class by the improvement of depression.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
Ao publicar na Revista Contexto & Saúde, os autores concordam com os seguintes termos:
Os trabalhos seguem a licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0), que permite:
Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer meio ou formato;
Adaptar — remixar, transformar e criar a partir do material para qualquer fim, inclusive comercial.
Essas permissões são irrevogáveis, desde que respeitados os seguintes termos:
Atribuição — os autores devem ser devidamente creditados, com link para a licença e indicação de eventuais alterações realizadas.
Sem restrições adicionais — não podem ser aplicadas condições legais ou tecnológicas que restrinjam o uso permitido pela licença.
Avisos:
A licença não se aplica a elementos em domínio público ou cobertos por exceções legais.
A licença não garante todos os direitos necessários para usos específicos (ex.: direitos de imagem, privacidade ou morais).
A revista não se responsabiliza pelas opiniões expressas nos artigos, que são de exclusiva responsabilidade dos autores. O Editor, com o apoio do Comitê Editorial, reserva-se o direito de sugerir ou solicitar modificações quando necessário.
Somente serão aceitos artigos científicos originais, com resultados de pesquisas de interesse que não tenham sido publicados nem submetidos simultaneamente a outro periódico com o mesmo objetivo.
A menção a marcas comerciais ou produtos específicos destina-se apenas à identificação, sem qualquer vínculo promocional por parte dos autores ou da revista.
Contrato de Licença (para artigos publicados a partir de setembro/2025): Os autores mantém os direitos autorais sobre seu artigo, e concedem à Revista Contexto & Saúde o direito de primeira publicação.